Alan, převratný herec
Alan
Rickman (AR): To je ta práce, víte, musí se udělat další zarážka. Byl jsem
schopný ovlivnit účinek, vlastně v celém velkém rozsahu. Protože mám
logiku, kterou - domnívám se - aplikuji. A pak jsem pokládal otázky a tím
jsem si vynutil logiku. Víte, jako třeba proč jste ho oblékli (pozn. překl.:
myšleno Hanse Grubera ve Smrtonosné pasti) jako teroristu, když si
neušpiní ruce a má všechny ty lidi okolo sebe, aby udělali to svinstvo?
Takže jsem dostal oblek a to byla ta pravá zarážka pro Bruce, protože on
měl mít tričko a potit se. A když jsem byl v obleku umožnila se realizace
nápadu, že se ti dva setkají. Pokud bych byl oblečený jako terorista,
neměli bychom tu scénu kde se setkáme a já předstírám, že jsem svoje
vlastní rukojmí.
Mluvčí (M): Jsou rozdílné požadavky na vás jako herce v Hollywoodu od
požadavků, jež jsou na vás kladeny jako na divadelního herce v Británii?
AR: Pravděpodobně zvnějšku, ačkoli oni očekávají, že přijdete v dobré
formě. A já se domnívám, že by se raději uhnali, protože velký
Hollywoodský film řídí strašná spousta peněz. A myslím si, že ačkoli lidé
nosí velmi drahé obleky a vypadají velmi spolehlivě, stále to potřebují
vidět ve spěchu. A jakékoli "to" je, je to krásně nedefinovatelné. Myslím,
že to je manželství mezi scénářem, herci a režisérem. Je to něco jako, že
si Hollywoodští producenti a výkonní ředitelé myslí, že tomu rozumí, ale
spoustu času mají zkřížené prsty, protože zkoušky jsou tak často špatné.
Do projektu vrazí, jak říkají, "kasovní jména" a pak je to propadák.
Raději bych viděl víc vzdálených projektů jako TMD, které se podaří a
uspějí v Hollywoodu. Oproti tomu stojí všechny výhody, víte - Bagdad Cafe
- a díla jako je tohle, protože pak Hollywood může dokázat, že lidé
potřebují vyprávět příběhy raději, než být manipulováni chamtivými
jedinci.
M: A proč se, Alane, domníváte, že v Hollywoodu se zřídka vypráví příběhy?
AR: No, protože něco jako Smrtonosná past a Robin Hood, je do jisté míry
psáno plánovaně a je to hodně o zpětné návratnosti peněz. Natáčení stojí
hodně peněz a oni jich ještě víc vydělají. Jsou tam jisté požadavky a
složky a ty by se měly vyčíslit. V TMD a CME jsou kompletní osobní
představy scénáristy/režiséra. Všechno to byl čistý kus papíru a psací
stroj. Někde dole se pak řádka změní ve film. Nikdo to dopředu neplánoval,
nikdo se neptal na jeho představu.
M: Jak si myslíte, že by tyto filmy byly vyrobeny v Hollywoodu? Nebo mohly
by vůbec být vyrobeny v Hollywoodu?
AR: Domnívám se, že hodně lidí by řeklo - jistě, je to přemýšlející osoba
Duch (pozn. překlad.: myšlen film s P. Swazeym) - TMD. A já si myslím, že
to jsou velmi odlišné filmy. Doopravdy nepotřebují pomoc, nepotřebují být
poškozovány srovnáním. Víte, jestli máte rádi film Duch, bude se vám líbit
TMD. Jestli nemáte rádi Ducha, bude se vám líbit TMD (směje se). Ale
Hollywood je velmi odlišný od malosériového světa. A věc, která mě stále
udivuje - co můžete dělat v televizi a jak opatrní jsou. To je Scorsese,
to je Coppola a další velcí, velcí filmoví tvůrci, kteří jsou velmi smělí.
Vidíte film jako Taxi Driver a myslíte si tedy, jak moc smělosti chcete?
Jak moc prudké to chcete? Oni jsou naprosto schopní ve vytváření a udržení
toho, když … ale pak znovu, co musíte mít jsou filmoví tvůrci, kteří do
toho nezasahují. Problém vyvstává, když spousta lidí v oblecích má moc
názorů a názory jsou jediné, co mají, a tak se film rozpadá. Takže když
máte film o krvesmilství, na kterém se podílí pět nebo šest producentů,
stane se z toho tahanice o víko od bonboniéry dokud oni neskončí.
M: Jakou
máte představu o vašem budoucím vztahu k Hollywoodu?
AR: Dobrou, doufám, že bude pokračovat. Nemám absolutně žádné pochybnosti
jakkoli o zábavě publika. Myslím, že je to v pořádku. Lidé nepotřebují být
celou dobu poučováni. Já doufám, že vyprávím dobré příběhy právě ve
filmech a velký rozpočet -- nejsem si jistý, že jsem odhodlaný dělat
cokoli dalšího z těch filmů -- ale pokud jsem byl, doufám, že je možné být
převratný uvnitř toho. Jen táhnout koberec pryč od lidských předsudků a
udělat jim podívanou na plátně z nepatrně odlišného hlediska. Víte, je to
ohromná zodpovědnost a síla dělat to pro miliony, miliony a miliony lidí,
raději než jen ve venkovním kině. Neříkám, že jeden je lepší než druhý,
ale velký film existuje, a tak ho uchopme do rukou s pár převraty.
|