Opravdově, šíleně, hluboce (Truly, Madly, Deeply), VB 1990 | ||
ZPĚT na Tvorba: Film |
||
ODKAZY |
●
TV, KINO, TISK - přehled kdy byl film v
TV, kině nebo se o něm psalo v časopisech ● OBCHODY - české, slovenské, anglické a německé internetové obchody vč. porovnání cen a rad ● INZERCE - pro všechny, kteří film shání nebo ho chtějí prodat ● INTERNET - oficiální stránky - fandovské stránky ● SCREENSHOTY - snímky z filmu |
O FILMU |
|
Režie:
Anthony Mighella Duchařská tragikomedie, která vypráví o Nině, která se nemůže smířit se smrtí svého milovaného manžela Jamieho. Nic jí nepomáhá, ani psychiatr, přátelé, a už vůbec ne milostné návrhy od mužů z okolí. Jamie se na to ze záhrobí "nemůže dívat" a tak se vrací zpět. Nejdříve je vše jako dříve, ale brzy se začne projevovat, že soužití živých a mrtvých prostě nedělá dobrotu ;-) |
|
Spisovatel a režisér Anthony Minghella vypráví hořce sladký romantický duchařský příběh, který je klidnější, tišší, občas i komičtější než sdrcelomný hit loňského léta – Duch. Ale režisér Minghella, někdy vůbec nesentimentální Brit, živě poskládal, více vybroušeně, více myšlení provokující povídku lásky, ztráty a posedlosti. Je také více vyspělejší, ačkoli ne nápadně. Spíš vypráví o dvou lidech, jenž jsou trošku starší – 38 raději než 20 „a něco“ – a víc vyspělejší. Jejich láska je založená na společenském styku a soucitu jako vášni. Juliet Stevenson hraje překladatelku, která vypadá na povrchu normální a vyrovnaná, jenž je ale uvnitř zmatená smrtí svého milence, violoncellisty jménem Jamie. Ten zemřel při divné lékařské nehodě. Ona na něj kypí nevyslovitelným vztekem za to, že ji opustil, ačkoli on tomu nemohl pomoci, a na sebe, že není schopná žit dál svůj život. Utěšuje se doufáním, že ji její zemřelý milující manžel (Alan Rickman) sleduje z místa, kam odcházejí duchové, hraje s ní v její mysli duety a připomíná jí, aby bezpečně zavřela zadní dveře, než půjde spát. Ale je opravdu duch nebo se ona zbláznila osaměním? Je tak zoufalá a posedlá, že si ho vykouzlila ve své mysli? Jedině když navštíví svou psycholožku, může si logicky utřídit věci. Ale pak si není jistá, jestli ho chce nechat jít. Je bez něj tolik nešťastná, že si nedokáže představit, v jak podivné by to bez něj bylo. V dráždivém pohledu režiséra Minghelly se Jamieho duch možná chopí iniciativy, obětuje se a naučí jí – samozřejmě chytře – znovu otevřít srdce jinému muži (Michael Maloney), a tak může opustit minulost. Stevensonová je klasicky vyučená britská herečka, fakticky neznámá v této zemi (USA – pozn. překl.) s výjimkou občasných produktů BBC, také jako Freud, Out of Love a Living witn Dinosaurus. Má v projevu svěží křehkost, bez protějšku je drzá a citlivá, ale ne změklá, jak se její postava snaží znovu získat, dokonce znovu vytvořit tu dobu, kdy byla se svým cellistou. Ale když je na dně, její vzlyky jsou přetrhnuty, v podstatě může přenést na diváky svou bolest. Více známý je zde Rickman, který hraje trochu arogantního ducha s dobrým srdcem a je stále zmatený, jak hanebně zemřel. Rickman na sebe poprvé v Americe upozornil jako výmluvný a elegantní padouch ze Smrtonosné pasti a mohl vesele směřovat k roli nenapravitelného ďábla šerifa z Nottinghamu v Robinu Hoodovi: Králi zbojníků. Zde podává herec s hlubokým hlasem vynikající výkon jako hodný muž a trochu si na to zvyká. Jeho známý úšklebek se změnil na neočekávaně vřelý úsměv, i když vypadá být trochu otrávený slušností.
Ale osvojí
si kňourání o malých problémech tížících duchy
(studený nos a prsty na nohou) a v těchto momentech se nesporně stává
živým. |
Jamie |
|
|
Thank Suzy
Redfern for the pics |
|
|