Play Irsko 2000

     
ZPĚT na Tvorba: Film
   

ODKAZY

TV, KINO, TISK - přehled kdy byl film v TV, kině nebo se o něm psalo v časopisech
OBCHODY - české, slovenské, anglické a německé internetové obchody vč. porovnání cen a rad
INZERCE - pro všechny, kteří film shání nebo ho chtějí prodat
● INTERNET - oficiální stránky - fandovské stránky
 

O FILMU


 

Režie: Anthony Minghella
Hrají: Alan Rickman, Kristin Scott Thomas, Juliet Stevenson
Drama; 20 minut;
1 z 19 zfilmovaných her Samuela Becketta

Film na motivy hry Samuela Becketta. Tři hlavy - muž, jeho žena a milenka - vykukují z uren a rytmicky, drmolí a vzájemně překrývavě vypravují příběhy o mužově aférách a reakcích jeho ženy na ně.

Alanovy fotky z netradičního snímku Play posloužily coby "ukázka" práce s make-upem maskérky Louise Youngové.
Pozn.: klikněte na fotky myší a získáte tak jejich plnou velikost.

Rickman o Beckettovi
Text pocházející z oficiálních stránek filmu přeložila !snapinka!. Díky!

„Nemít téměř žádné dispozice často přináší nejlepší výsledky,“ říká Alan Rickman. „Všechny informace, které potřebujete jsou v textu, tak si jen musíte nasadit hornickou přilbu a jít je hledat. Každý opravdu dobrý text má své vlastní požadavky – s tímto si musíte úplně poradit a doufat, že režisér už udělal své úkoly a má přehled."

„Mám kopii dopisu od přítele, kterému Beckett napsal, že se má zúčastnit nějakých divadelních zkoušek. Nebyl šťastný, protože v dopise říká: "Nepředpokládám, že vůbec někdy získají odpovídající hlas." Řekl, že hlas má mít popelavou, abstraktní kvalitu. Popelavý a abstraktní, domnívám se, jsou dvě velmi odlišné kvality k předvedení na jevišti, protože by mohly být neslyšitelné. A tak je dobré, že jeho práce je uvedena ve filmu, a jsem si jistý, že Beckett by byl také šťastný, protože dostává hlasovou kvalitu, doufejme, a to je to jediné, co má v hlavě.“

„Mám pocit, že divadlo ho někdy znechucovalo natolik, jako ho podněcovalo. On to stále chtěl udělat lépe, lépe, lépe – to je téměř jako zařízení nebo provedení umění.

„Beckett testuje publikum tolik jako herce a to je celá pointa. Velké dílo neznamená být paliativní (- mírnící, uklidňující opatření/prostředek). Ve světě, kde žijeme je víc a víc paliativ, kratší a kratší chvilky pozornosti a tragédie je, že my skoncujeme s kulturou a budeme méně a méně moci reagovat na Becketta. Publikum nebude vědět, že pro hru musíte něco udělat. Jako člen publika se musíte vžít do části díla. Není to o tom přijít a předvést se.

„Jakkoli dobrý jste jako herec, nikdy nebudete tak dobrý jako hra. Herci jsou bezvýznamné duše. My se můžeme jen vrhnout proti zdi. Doufat, že se chvíli udržíme.“

 

Nahoru